دندانپزشک عمومی چیست؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دندانپزشکی کودکان چیست؟


دندانپزشکی کودکان با سلامت دهان و دندان کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی سروکار دارد. آنها تجربه و شرایط لازم را برای مراقبت از دندان، لثه و دهان کودک در مراحل مختلف کودکی تا نوزادی دارند. دندانپزشکی اطفال یک تخصص برای یک گروه سنی تعریف شده است که شامل اقدامات درمانی پیشگیرانه، اولیه و جامع است.

دندانپزشک عمومی چیست؟


آکادمی دندانپزشکان دندانپزشک عمومی را به عنوان ارائه دهنده مراقبت های اولیه دندانی برای بیماران در هر گروه سنی تعریف می کند. دندانپزشک عمومی وظیفه تشخیص، درمان، مدیریت و هماهنگی کلی خدمات مربوط به نیازهای بهداشت دهان و دندان بیماران را بر عهده دارد.

کدام دندان ها در دهان کودک بیشتر آسیب می بینند؟


شایع ترین آسیب دندان های شیری در کودکان، ثنایای مرکزی فک بالا، یعنی دندانی است که در جلوی فک بالا قرار دارد. این دندان بیشتر از همه دندان های دهان دیده می شود و بیشتر در معرض آسیب است.

نام دیگر دندانپزشک کودکان چیست؟


متخصص دندانپزشکی که در مراقبت از دندان های کودکان و بهداشت دهان و دندان تخصص دارد، متخصص دندانپزشکی کودکان یا متخصص اطفال نامیده می شود.

دندانپزشکی کودکان چقدر اهمیت دارد؟


ایجاد روتین دندانپزشکی کودک در سنین پایین زمینه را برای سلامت دهان و دندان در آینده فراهم می کند. حتی اگر دندان های شیری کودک شما در نهایت می ریزند، اما نقش مهمی در هدایت دندان های دائمی به سمت موقعیت مناسب دارند.

 

چگونه باید مراقبت های دندانپزشکی کودکان را شروع کنیم؟


لثه های کودک خود را بعد از هر وعده غذایی با یک پارچه مرطوب تمیز و پاک کنید. این مرحله باکتری ها و ذرات غذا را از لثه پاک می کند.

هنگامی که دندان ها شروع به در آمدن کردند، مقدار بسیار کمی (به اندازه یک دانه برنج) خمیر دندان حاوی فلوراید را روی یک پارچه مرطوب قرار دهید و به آرامی دندان های کودک خود را مسواک بزنید.

یکی از راه های مراقبت از دندان های کودکان این است که اجازه ندهید کودک با شیشه بخوابد. نوزادانی که با یک بطری شیر، شیر خشک، آبمیوه یا سایر نوشیدنی ها می خوابند ممکن است دچار پوسیدگی شدید دندان شوند. اگر مجبورید کودک خود را با شیشه بخوابانید، بطری را با آب ولرم پر کنید.

 

آیا فلوراید برای کودکان خطرناک است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا فلوراید موجود در خمیردندان کودکان برای سلامتی کودک مضر است؟ باید بگوییم که فلوراید هیچ خطری برای کودک شما ندارد.

فلوراید از دندان ها محافظت می کند و استفاده زود هنگام از دندان های در حال رشد محافظت بیشتری می کند.

 

چگونه از دندان های کودکان نوپا مراقبت کنیم؟


زمانی که کودکان نوپا هستند بهترین زمان برای آموزش مسواک زدن است. اجازه دهید فرزندتان از روش مسواک زدن شما تقلید کند. همچنین می توانید مسواک زدن دندان های یکدیگر را امتحان کنید. می توانید خودتان در حین بازی دندان های کودک را مسواک بزنید تا تمام سطح دندان تمیز شود.

 

چه زمانی کودکان می توانند از نخ دندان استفاده کنند؟


به محض اینکه دو دندان به هم رسیدند باید نخ دندان کشیدن را شروع کنید. روزی یک بار به آرامی بین دندان ها نخ دندان بکشید. کودکان معمولاً تا حدود 10 سالگی نیاز به استفاده از نخ دندان دارند.

 

قیمت دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: